Amélia Malfait
Amélia Malfait (°1995) grew up in Brussels. After some wanderings in history, Arab studies and philosophy, she graduated as a theatre maker from the RITCS in 2021. Her final work FA FA FACADE (2021) was a first experiment in what she calls Mold Theatre. She looks at the way molds communicate as one big web and out of it she lets a performative and visual world of Mushrooms, Mycelium and Spores emerge. Amélia has also been a member of TransfoCollect's artistic gang for several years.
She is fascinated by the dark caverns of childhood, by surrealism and madness. Her work is not one-size-fits-all. Averse to conventions, she bricoles worlds like Junkyards, populated by creatures that dismantle the differences between humans, animals and things. Talking chairs, cruel-child fairground customers or music-making fungi: they all pass by in a visual and associative universe that seeks to challenge the rules of society and theatre. In the coming months, Amélia will conduct preliminary research for FI FI FILE, a performance about traffic jams, inertia and aggression.
DES GENS BIEN COMME IL FAUT Een bus toeristen reist naar de nieuwe wereld. We vinden onszelf, planten een boom. We hakken een boom om, vinden de weg naar onszelf niet. Overeind snappen we, maar nooit verstaan. De zorgelozen slapen goed. Wie bedacht de huizen wit en groot. Ik kan gelukkig alles wat ik ken benoemen. Drukken verlangen vanuit een verkeerd gat. Aan de takken in een brein hangen koordjes met mooie plaatjes. Een kind in de verte dat in onze slaap blijft mompelen. Het was om te lachen. tekstframgent uit het onderzoek van Amélia Malfait |
