FEED ME PLEASE (Love, Hate & Everything In Between)

Zie mij.
Zie mij graag.
Haat mij.
Volg mij.
En voed mij.
Met volle en gebroken hartjes.
Met kusjes, omgekeerde duimpjes en LOLROFL. (Laughing out loud, Rolling on the floor)
Ik vreet ze allemaal op en kak ze weer uit
in mijn spaarpot voor innerlijk geluk en verbondenheid.
En ook een beetje op mijn bankrekening.
Daarmee koop ik dan nieuwe looks,
en een perfect leven,
en shiny filters.
Zodat je mij nog liever ziet. Of haat.
Abonneer je op mijn leven
en ik deel erop los
tot ik erbij neerval
met een sad muziekje op de achtergrond
en een blurry effect op de lens.

Wat als de onlineversie van jezelf zo diepvervlochten is in een web van leugenachtige filters en opgesmukte captions, dat teruggaan naar de naakte waarheid geen optie meer is? Kan de drang naar verbondenheid en “succes” in een virtuele wereld absurde en gevaarlijke proporties aannemen? Influencers, followers en haters: wie pusht er eigenlijk wie? Zijn de bedrijven die dit mee in de hand werken niet medeplichtig? En is er nog plaats voor onzekerheid, twijfel en imperfectie in een koninkrijk waar de volmaaktheid heerst en waar “trollen” en “haters” vrij spel hebben?

FEED ME PLEASE is een zoektocht naar eigenwaarde in de 21ste eeuw en naar de impact van continue aanwezigheid op sociale media op ons zelfbeeld. Verwacht je aan een multidisciplinaire, energieke theatervoorstelling die de keerzijde van sociale media blootlegt. 

Voor iedereen vanaf 12 jaar

Waarom maken jullie deze voorstelling?

Aminata: De directe aanleiding was de dood van de Belgisch-Poolse vlogger Kacper ‘Kastiop’ Przybylski, die op zijn 22ste uit het leven stapte. Zijn dood triggerde bij mij de vraag: “Hoe leven jongeren vandaag binnen de complexiteit van de digitale wereld?” Een wereld die bestaat uit virale posts, desinformatie, meningen, filters en challenges. Sociale media hebben bijzonder veel invloed op de blik van jonge mensen op elkaar en op de wereld.

- uit het interview met de makers Aminata Demba en Haider Al Timimi door Theater Antigone. 

Lees het volledige interview hier

Als je na het zien van deze voorstelling nood hebt aan een gesprek, kan je terecht bij Awel of de Zelfmoordlijn.

Beeld: Mario Debaene
Scènebeelden: Bart Grietens 

  • Een voorstelling van: BRONKS & Theater Antigone
  • Coproductie: Perpodium
  • Regie: Haider Al Timimi
  • Van en met: Aminata Demba, Lien Thys, Laurence Roothooft
  • Dramaturgie: Bart Capelle
  • Muziek: Haider Al Timimi
  • Scenografie: Stef Stessel
  • Lichtontwerp: Stef Stessel & Thomas Clause
  • Geluidsontwerp: Tom Gaublomme & Niels Vanherpe
  • Video: Freek Willems & Jack Stessel
  • Kostuums: Valerie Le Roy
  • Assistentie regie/vormgeving/dramaturgie: Axelle Verkempinck
  • Met de steun van: de Tax Shelter van de Belgische federale overheid
  • Affichebeeld: Mario Debaene

Beeld

Dit vind je misschien ook leuk